
SINT-PIETERS-LEEUW: – De Sint‑Sebastiaansgilde organiseerde woensdag haar twintigste jeugdnamiddag, een traditie waarbij jonge schutters samenkomen voor een sportieve en vriendschappelijke ontmoeting rond het staande‑wipschieten.
Deken van de jeugd Hugo Pické vertelde trots: “Dit was de 20ste editie van de jeugdnamiddag. Niet alleen de jeugd van Sint-Pieters-Leeuw is welkom, maar ook jongeren van andere gilden die zich inzetten voor hun jeugdwerking. Ons uitgangspunt blijft elk jaar hetzelfde: er zijn geen verliezers, enkel winnaars. Elke jeugdschutter gaat met een prijs naar huis.“
Het concept bleef ook dit jaar ongewijzigd: een volledige namiddag schieten met de traditionele handboog op de staande wip, afgewisseld met veel plezier en vriendschap tussen de schutters. Ondanks de hoge temperaturen werd het een bijzonder aangename namiddag. De deelnemers genoten tussendoor van een lekker ijsje van de ijskar en van een heerlijke spaghetti, met veel zorg bereid door Eliane.
Voor elke afgeschoten vogel mochten de kinderen een omslag trekken met daarin een mooie prijs, geschonken door talrijke sympathisanten, sponsors uit de streek en enkele gildebroeders. Ondanks het steeds moeilijker wordt om prijzen van sponsors te verzamelen, slaagde de organisatie erin om maar liefst zeventig mooie prijzen bijeen te brengen.
Hugo Pické zette ook zeven trouwe aanwezigen in de bloemetjes die alle twintig edities hebben meegemaakt: Mireille, Raymond en Jeannine, Julien en Nicole, Myriam en de “spaghettiprinses” Eliane. Zij ontvingen namens de gilde een kleine attentie als blijk van waardering.
Daarnaast bedankte hij de gilde voor de jarenlange steun. Al twintig jaar lang sponsort de vereniging de spaghetti, het ijsje en een drankje voor alle deelnemers. Ook de vele helpers, bestuursleden, sympathisanten en sponsors werden uitdrukkelijk bedankt voor hun bijdrage aan het succes van de jeugdnamiddag.
Sportief waren er eveneens enkele opvallende prestaties. Jeff uit Sint-Pieters-Leeuw behaalde met 12 punten de tweede plaats. De overwinning ging naar Luca uit Asse, die met 13 punten de meeste punten verzamelde. De jokerprijs, geschonken door de gildeleden Gunther en Victor, werd gewonnen door Elin uit Sint-Pieters-Leeuw.
Hoofdman Pieter Pické bedankte op zijn beurt zijn vader Hugo voor diens twintig jaar onbaatzuchtige inzet voor de jeugdwerking van de gilde.












































































































































































































































































































































































